Pkk'ya küfretmek sorunun çözümüne katkı sağlamaz

Türkiye'de kimilerinin terör sorunu, kimilerinin de güneydoğu sorunu dediği bir sorun var. Olaya terör sorunu diyenler bazı "gözü dönmüş canilerin" dış güçlerin maşalığına soyunması ile şiddet kullanıp Türkiye'yi güçsüz düşürmeye çalıştığını söylüyorlar. Sorunun adını güneydoğu sorunu olarak koyanlar ise bizim de "ufak tefek" hatalar yaptığımızı kabul ediyorlar. Tabi bu hataları yalnızca ekonomik olarak görüyorlar. "Güneydoğu'yu ihmal ettik, işsiz ve aç kitleler terör örgütünün kucağına itildi".

Ancak gerçeklik daha başkadır. İşsizlik ve yoksulluk yalnızca 'Güneydoğu'da yok. Karadenizde, İç Anadolu'da da benzer tablo var. Kaldı ki "terör örgütü" işsizlik ve yoksulluk üzerinden değil, kürt kimliği üzerinden propaganda yapıyor. 'Terörist'ler arasında sadece işsizler ve yoksullar yok. Üniversite mezunları, doktorlar falan da var.

Kürt sorunu, kürt halkının yok sayılması ve kürt dilinin yasaklanmasından kaynaklı bir sorundur. Kürt diye bir şey yoktur, kürtler dağ türküdür, karda yürürken kart kurt sesleri çıkardıkları için bunlara kürt denilmiştir gibi efsaneler bile üretilmiştir.

Bir kürt sorununun varlığını kabul edenler hatta sorunun çözümüne ciddi demokratik çözüm önerileri getirenler yine de pkk'ya küfretmeden, hain, bölücü, terörist vb. şeyleri söylemeden edemiyorlar. Pkk'nın "kürt kardeşlerimizin" asla temsilcisi olamayacağını söylüyorlar. Kürt sorununun varlığını kabul edenler kürt halkının ezildiğini, demokratik haklarının gaspedildğini bilmelerine karşın her nedense kürtlerin bu durum karşısında isyan etmelerinin doğal olduğunu bir türlü kavrayamıyorlar. Kürtler melek değildir, kürtler de isyan eder, kürtler de silah kullanır, silahlı bir örgüte sempati ile bakabilirler. Kürt sorununda pkk'yı çözümün dışına itmek kürtlerin isyan ettiği gerçeğini görmemek olur.

Kendini asla milliyetçi olarak addetmeyen bazı kesimler (sosyalit, liberal ve islamcılar) pkk'ya söverek ama ne olduğunu anlamaya çabalamayarak milliyetçiliğe düşüyorlar. Bu "hümanist" kesimler silahla çözümün olmayacağından hareketle böyle bir tavır içine girdiklerini söylüyorlar. Ancak bu kesimler silahı her ne şekilde olursa olsun reddetmiyorlar. Silah ancak kürtlük için kullanılırsa kötü oluyor bunlar için. Sözgelimi "vatanı böldürmemek" için silah kullanmak iyidir ancak "vatanı bölmek" için silah kullanmak kötüdür. Böylece anlıyoruz ki pkk'ya yalnızca küfretmek, sorunun çözülebilmesi için asla muhatap almamak insanî duygulardan değil siyasi önyargılardan ve türklüğün kürtlükten üstün olduğu gibi milliyetçi bir önyargıdan kaynaklanıyor. Eğer silah her ne koşulda olursa olsun kötü ise, kimin ne için kullandığından bağımsız olarak her silahlı örgüte aynı şekilde yaklaşmak gerekir. Sosyalistler için "eli silahlı" Che Guevara, terörist bir hain değil devrimci bir gerilladır. İslamcılar için Hamas sivillleri öldüren terörist ve insanlık düşmanları değil, bağımsızlık mücadelesi veren mücahidlerdir. Ancak konu pkk'ya gelince onlar terörist ve hatta haindirler. Bu tavır pkk'nın "nasıl" (silahlı) olduğu ile ilgili değil "ne için" (kürtlük için) olduğu ile doğrudan ilgilidir.

Her konuda olduğu gibi pkk konusunda da soğukkanlı, akılcı ve mantıklı olunmalıdır. Pkk konusunda aklımızı yitirip sadece küfrederek çözüme bir katkı sağlayamayız. Kürtlerin bir kısmı için pkk bizim düşündüğümüz şey değildir. Başımızı kuma sokarak, aslında kürtler pkk'ya sempatik bakmıyor diyerek ancak kendimizi kandırırız. Çözüm önerimiz pkk'ya sempatik bakan ve bakmayan tüm kürtleri kapsamadıkça gerçek bir çözüm önerisi olamaz.

video - 1
video - 2
video - 3

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

Yorum yaz! :: Arkadaşına Gönder!

7 yorum yazılmıştır

  1. Yazan: isimsiz | Tarih: 11/4/2009
    Konu: terör...
    Bu adamlara terrist demek sorunu çözmez..yıllardır sorun yok diyorlar ama onca KARDEŞ öldü....bu sorun değilmi...Kendi özgürlük mücadeleri için mcadele veriyorlar..ben tarafsızım...

    Bağlantı »

  2. Yazan: berivan | Tarih: 29/9/2008
    Konu: pkk ve kürtler
    arkadaşim bloğu yazan arkadaşim çok guzel ama çok guzel olmuş yüreğine elıne sağlık verdiğin bilgiler için çok saol......yazdiğin herşeyde haklısın...

    Bağlantı »

  3. Yazan: pirozkan | Tarih: 30/6/2008
    Konu: Kürt Sorunu Yoktur
    Sayın yorumcu "wxyz"...
    Haklısın aslında
    Kürt sorunu yoktur.
    Kürtleri sorun etme sorunu vardır...
    Hangi ırk dünyaya gelmezden evvel "şu ırkı seçmek istiyorum" demiştir?
    Ya da bir ırkı üstün yapan alçaltan nedir?
    Ah diyorum..Çok derinden Ahhh diyorum...
    Geçmişe dönüyorum.Köyümü hatırlıyorum.Bingölümü hatırlıyorum.Köyümdeki çocukluğu özlüyorum...Birden irkiliyorum ve birşeyler anımsıyorum.
    Asker amcaların durmadan köyümüzü ziyaret edip çatılarımızı dahi didik aradığını herşeyi darmadağınık ettiklerini anımsıyorum ve daha 94 lerde oldu bunlar diyorum...
    milattan önce değildi en azından diyorum...
    Ah diyorum bu ülkenin evlatları bizlerin bu ülkenin savunucuları dediğimiz adamlar tarafından dışlanmamızı hatırlıyorum...Ve susuyorum anlatamıyorum.
    Kürtlere bir haksızlık mı yapıldı.
    Yo yo hiçbişi olmadı.
    Yok canım daha neler.
    Ne oldu ki?
    Hiç..
    Haydi yavrukuş göm başını kuma.
    Yarın sokaklarda yine aynı sesler duyulacak sayende...
    "Şehitler ölmez vatan bölünmez" denilecek...
    "Kahrolsun pkk" denilecek..."
    Sen ey dar dünyanın insanı;
    sonra biz bir avuç insanın "sorunları çözelim,barışcıl olalım..." seslerimizi yine şoven milliyetçi sloganlarınla susturmaya çalışacaksın...
    Ve yine aynı sesler duyulacak.
    "Şehitler ölmez vatan bölünmez..."
    Ama İnandığım değerlere yemin ederim ki şehit dediğiniz öldü...
    Bir daha geri gelmemek üzere öldü...
    Sloganlarınız işe yaramıyor 20 yaşındaki o gencin geri getirmiyor...
    Ders almayacakmıyız?
    Kabadayı olmaya devam mı edeceğiz?
    Ölmeye devam mı edeceğiz?
    Ben yaşayalım derim...





    Bağlantı »

  4. Yazan: www.malatyagulu.blogcu.com | Tarih: 3/2/2008
    Konu: mrb


    GÜZEL BLOG OLMUŞ. TEBRİK EDERİM BENDE BLOGUMA BEKLERİM...


    www.malatyagulu.blogcu.com

    Bağlantı »

  5. Yazan: proleter | Tarih: 17/1/2008
    Konu: asıl emperyalizme uşaklık
    Emperyalizme asıl uşaklık demokratik ve barışçıl çözüm yöntemlerini denemeden, hatta bu tür bir çözüme hiç yanaşmadan ABD istihbaratıyla, teknolojisiyle, İsrail'den satın alınan uçaklarla dağı taşı bombalamaktır. Pkk sorununa çözümün ne olduğu sağlıklı, soğukkanlı, akıllıca düşündükten sonra görülebilir. Mesela iki kardeş kavga etse nasıl bir çözüm önerirdiniz? Birisinin diğerini tamamen yok etmesi bekleyerek mi? Ama diyorsanız ki kürtlerle pkk'nın hiç bir alakası yoktur, başınızı kuma gömmekten vazgeçin derim. DTP'nin tavrı da aldığı oy da ortada. 1,5 milyon kişi bu partiye oy vermiş. 1,5 milyon önemsenmeyecek bir azınlık değildir.

    Kürtçe ne zaman yasak olmuş diyerek maalesef bilgisizliğinizi ortaya koymuşsunuz. Ahmet Kaya'nın başına gelenler daha dün sayılır. Adam kürtçe şarkı söyleyecem dediğinde çatallı bıçaklı ve en ağırı da 10. yıl marşlı saldırıya uğramadı m? Ne mutlu türküm diyene sözünün bile kürt çocuklarına söylettirilmesi zulüm değil midir? Siz hiç kürtçe isim biliyor musunuz? Neden kürtler kendi çocuklarına kendi anadillerinde isim koyamıyorlar? Sizin 80 faşist darbesinde Diyarbakır işkencehanesinden haberiniz var mı? Sırf orda yaşananlar bile pkk'nın varlık sebebini açıklamaya yeter.

    Artık akan kanın durması için bir şeyler yapılmalı. Hiç bir can değersiz değildir. Önce insan gelir. Anlamsız siyaset ve milliyetçilik uğruna insanlar kurban edilemez.

    Düzenleyen proleter gün: 17/1/2008 saat: 17:58

    Bağlantı »

  6. Yazan: wxyz | Tarih: 17/1/2008
    Konu: emperyalizmin usagi olmak
    sen pkk sorununa nasil bir cozum oneriyorsun bunu merak ediyorum.u ulkede hangi kurt kokenli bir vatandaş asagilanmiştir soyleyebilirmizin,bu ulkede kurtce ne zaman yasaklanmiştir,u ulkede kurt kokenli insanlar cumhurbaşkanligi yapmamismidir,milletvekili olmamişmidir.eee sorun ne.soleyim emperyalizm,in usagi olmus bazi hainler bu ulkeyi bolmek için daga cikmiştir.sorun budur

    Bağlantı »

Yorum yaz!